Nedavno smo lahko na enem izmed
slovenskih katoliških spletnih portalov prebrali naslov: Gospod je moj taksist, varno me popelje po
ulicah. Ob tem smo najverjetneje vsi pomislili, da je to duhovita parafraza
svetopisemske vrstice: »Gospod je moj pastir, nič mi ne manjka« (Ps 23, 1). Po
razlagi pod naslovom, naj bi ta izrazito sodobni ter mestoma tudi humorni
pristop h Svetemu Pismu odkrival ozadja odlomkov, ki so aktualni v vseh časih.
In res!
Ali je sodobno »Gospod je moj pastir, nič mi ne manjka« (Ps 23, 1), spremeniti
v: »Gospod je moj taksist, varno me popelje po ulicah«? Je! Saj psalmist še ni
poznal taksistov, niti si še ni drznil popravljati Božjega razodetja. Je
humorno? Je! Vsaj nekoliko za tiste, ki se radi posmehujejo iz svetih stvari (prim.
karikature na zadnji strani Družine)! Je aktualno? Je, saj mnogi danes takšne »pogruntavščine«
»kupijo«, kot velik »umotvor« in jih »unovčijo« kot sodobno krščanstvo. (Jezus
pa je menjalcem v Božjem templju prevrnil mize (prim. Mt 21, 12) Ali ni tudi to
smešno?).
Ali naslovna
parafraza odkriva ozadje svetopisemskega odlomka, na podlagi katerega je
nastala? Ne!

Ko
popravljena vrstica tako nima več nobenega svetopisemskega ozadja niti
konteksta pa pridobi ogromno ozadja izven Svetega pisma, kjer taksisti resnično
obstajajo in zdaj lahko vsak razlaga posvetno svojevoljno, kakor pač njegova
subjektivnost zaznava taksije in taksiste ter s tem ni več Božjega sporočila
niti razodetja, ampak še samo neko človeško sporočilo, ki pa ne more imeti
večje vrednosti kakor navadna (posvetna) literatura.
Po
predstavljeni banalnosti ni potrebno posebej poudarjati, da je s spremembo
pastirja v taksista popolnoma porušena tudi svetopisemska primera ali metafora
v kontekstu: Pastir in ovca.
Ovca je
od pastirja namreč življenjsko odvisna. Taksi stranka pa od taksista ni
življenjsko odvisna.

Dober
pastir opravlja svoje poslanstvo, ker so ovce njegove (Jn 10, 7—19). Taksista
pa stranka najame!!! Ups!!! Error!!! Tu
se metafora popolnoma prekucne, ker pastir postane najemnik. »Tisti pa, ki je
najemnik in ne pastir in ovce niso njegove, pusti ovce in zbeži, ko vidi, da
prihaja volk, in volk jih pograbi in razkropi. Je pač najemnik in mu za
ovce ni mar« (Jn 10, 12—13). Torej, Jezus najemnik!?
Boga in
njegovega Svetega pisma se ne popravlja in ne prilagaja.
»Kdor more, naj
razume« (Mt 12, 19).
Resnicoljubnež
Ni komentarjev:
Objavite komentar