V
intervjuju za ameriško katoliško spletno stran LifeSiteNews je
kazahstanski škof msgr. Athanasisus Schneider navedel temeljne
vzroke za krizo spolnih zlorab s strani duhovnikov v Cerkvi. V
pogovoru z novinarko Diane Montagna je dejal, da se moramo pri
soočanju s tako velikimi težavami, kot je brez dvoma kriza spolnih
zlorab, vselej vprašati po najglobljih vzrokih za krizo, kakor bi to
storil vsak dober zdravnik.
Škof
Schneider je izpostavil štiri temeljne vzroke za pojav spolnih
zlorab:
1.
Homoseksualnost med duhovniki
Ena od
očitnih, opaznih in najglobljih korenin spolnih zlorab mladoletnikov
je homoseksualnost med duhovniki. Seveda ne bom rekel, da vsi
homoseksualci zlorabljajo otroke. To bi bilo nepravično in
neresnično. Govorimo pa o zlorabah duhovnikov v Cerkvi in zato se
moramo osredotočiti na to bolezen.
Dokazano je
namreč bilo, da je več kot 80 odstotkov žrtev fantov v puberteti.
Očitno je torej, da je narava večine teh zlorab vključevala
homoseksualna dejanja. Poudariti moramo, da je to ena glavnih
korenin.
2.
Relativizem v nauku
Drugi
glavni vzrok krize je relativizem moralnega učenja, ki se je začel
po II. vatikanskem koncilu. Od tedaj živimo v globoki krizi
doktrinarnega relativizma, ne samo na področju dogmatike ampak tudi
na področju morale – Božjega moralnega zakona.
V
semeniščih se v zadnjih petdesetih letih moralno učenje ni jasno
poučevalo. Pogosto v semeniščih in na teoloških fakultetah ni
bilo jasnega učenja, da je greh proti šesti božji zapovedi smrtni
greh. Subjektivno lahko obstajajo olajševalne okoliščine,
objektivno pa je smrtni greh. Vsako spolno dejanje izven veljavnega
zakona je proti volji Boga. Žali Boga in je hud greh, smrtni greh.
To učenje
je bilo tako relativizirano ... To moramo poudariti … Relativizem
moralnega učenja, zlasti o šesti božji zapovedi.
3.
Odsotnost askeze v semeniščih
Naslednji
globlji vzrok je pomanjkanje resnične, resne in prave formacije
bogoslovcev. V življenju in formaciji semeniščnikov je bilo
prisotno pomanjkanje askeze.
Po dva
tisoč letih in po človeški naravi je bilo dokazano, da brez
telesne askeze kot je post, molitev in celo drugih oblik telesnega
mrtvičenja, ni mogoče živeti krepostnega stalnega življenja, brez
smrtnega greha. Zaradi globoke rane izvirnega greha in poželjivosti,
ki deluje v vsakem človeku, potrebujemo telesno mrtvičenje.
Sveti Pavel
pravi: »In mesu ne strezite za poželjivost.« (Rim 13, 14) Te
besede lahko parafraziramo: ne gojite preveč lastnega mesa ali pa
vam bo poželjivost zavladala. To pa je točno to, kar se je
mnogokrat zgodilo v semeniščih. Bogoslovci in duhovniki so gojili
meso po udobnem življenju brez askeze, brez posta in ostalih
telesnih in duhovnih mrtvičenj.
4.
Predvsem pa odsotnost globoke in resnične ljubezni do Kristusa
Toda menim,
da je najgloblji vzrok kleriške krize spolnih zlorab pomanjkanje
globokega in osebnega odnosa z Jezusom Kristusom. Ko bogoslovec ali
duhovnik nima globokega osebnega odnosa z Jezusom Kristusom, v stalni
zvestobi molitvenemu življenju in resnični radosti osebne ljubezni
do Jezusa, je lahek plen za skušnjave mesa in druge pokvarjenosti.
Poleg
tega, ko imate globoko in osebno ljubezen do Kristusa, ne morete
zavestno storiti groznega greha. Občasno je mogoče, da zaradi
šibkosti človeške narave duhovnik ali bogoslovec pade in stori
greh proti čistosti. Toda v istem trenutku je globoko skesan in se
odloči, da se bo naslednjemu grehu izognil za vsako ceno. To je znak
resnične ljubezni do Kristusa. Zame je popolnoma izključeno, da
lahko oseba, ki globoko ljubi Kristusa, zlorablja mladoletne. Zame je
to nemogoče. Po mojem mnenju globoka ljubezen do Kristusa to
izključuje.
LifeSiteNews
Ni komentarjev:
Objavite komentar