tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post8439817209976256535..comments2024-03-07T09:37:48.922+01:00Comments on Ad Dominum: O slabi liturgiji in njenih implikacijahAd Dominumhttp://www.blogger.com/profile/04716046570912297467noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-24515337343618628472017-08-20T23:31:24.923+02:002017-08-20T23:31:24.923+02:00Tine, hvala za komentar. Gotovo je stanje litugičn...Tine, hvala za komentar. Gotovo je stanje litugične glasbe porazno. Nemogoče bi bilo, da bi ob splošnem nezanimanju za lepoto in svetost liturgije bila primerna pozornost namenjena liturgični glasbi. Tako se zanemarja enega od pomembnih čutov, ki so v liturgiji udeleženi. <br />Osnovna težava neliturgične moderne glasbe je, da ne dviha duha ampak deluje na nižje čute. <br />Mi se trudimo, da vselej, ko je le mogoče, organiziramo pete svete maše, kjer so peti vsi spremenljivi (proprij) in nespremenljivi deli (ordinarij). Ad Dominumhttps://www.blogger.com/profile/04716046570912297467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-73348547048324918052017-08-16T12:36:15.431+02:002017-08-16T12:36:15.431+02:00Pozdravljeni.
Čeprav je bil članek objavljen že p...Pozdravljeni.<br /><br />Čeprav je bil članek objavljen že pred časom, bi rad vseeno opozoril na nekatere nepravilnosti v liturgiji, ki so še naprej vsakdanje preverljivo dejstvo. K članki bi dodal naslednje: popolna pozaba mašnega proprija (vstopni spev, psalm, obhajilni spev) ter tradicionalnih oblik psalmodije. To sicer ne spada ravno v okvir liturgičnih zlorab (ali pač?), je pa vsakdanje preverljivo dejstvo, ki je katoliško liturgijo zelo osiromašilo - nekateri strokovnjaki (npr. Dobszay) celo pravijo, da misala Pavla VI čisto zares ne moremo šteti v skupino rimskih obredov. Je preveč podoben reformiranim galikanskim obredom, ki so nastali šele v 18. stoletju. <br /><br />Dejstvo tudi je, da so vse liturgične knjige za novi obred, namenjene gregorijanskemu petju, že izšle. Ker imamo slovenski katoličani tako zelo negativen odnos do latinščine in gregorijanskega petja (vsaj po večini) me čudi to, da cerkvena oblast po koncilu ni naročila prenove cerkvene glasbe v tem smislu, da bi prevode latinskih spevov iz novega misala primerno uglasbili. Ampak mi imamo raje različne himne - in kaj potem, če prihajajo iz protestantskih ali drugih liturgij - in duhovno ritmične pesmi ter druge pesmi, za katere se nam zdi, da so primerne. Ampak kdo res o tem odloča? Zborovodja? Duhovnik? Škof? No, na ravni uradnih dokumentov je jasno kdo. <br /><br />Praviloma bi morali pesmi za mašo vzeti iz rimskega graduala. Če tega ni, je dovoljeno uporabiti tudi druge pesmi. Ampak pri nas imamo rajši izjeme, kot pravila, saj Bog ne daj, da bi bili preveč "kvadratasti" ali "popredalčkani". Kajne da!<br /> <br />Ni več daleč dan, ko nam bodo jezuiti na duhovnih vajah, namesto Svetega Pisma, v premišljevanje rajši ponudili kaj drugega, lažje prebavljivega, bolj prilagojenega razmeram sedanjega sveta. Saj, če tako delamo z liturgijo, bomo pa še z duhovnimi vajami. <br /><br />Tine Jenko<br />Tine https://www.blogger.com/profile/17860019650856511354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-83278566981484220332017-08-16T12:28:40.498+02:002017-08-16T12:28:40.498+02:00Avtor je odstranil ta komentar.Tine https://www.blogger.com/profile/17860019650856511354noreply@blogger.com