tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post5563299204079052249..comments2024-03-07T09:37:48.922+01:00Comments on Ad Dominum: Protest proti obhajilu na roko 1971Ad Dominumhttp://www.blogger.com/profile/04716046570912297467noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-4929894329869820032020-12-03T14:35:05.409+01:002020-12-03T14:35:05.409+01:00odgovor osebi furman1: štala je prispodoba za naša...odgovor osebi furman1: štala je prispodoba za naša srca, ki so umazana od greha, a vendar se Gospod sklanja k nam v naši umazaniji, da nam jih pomaga očistiti. Vemo, kako je naša narava slabotna in da brez Gospoda ne moremo ničesar storiti. In tudi ne moremo biti deležni Njegovih mislosti v največji polnosti, če ne upoštevamo tega, kar nas Jezus prosi. Ne rabim ne vem kakšnih razpredanj zakaj obhajanje na roko ni dobro. Zadošča mi zavedanje, da Jezus tega ne želi, da trpi, če z njim ravnamo kot z navadno hrano. In če tega noče, kdo sem jaz, da tega nebi upoštevala? Irena Nenahttps://www.blogger.com/profile/04629168422758459349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-11890646801908889502020-02-11T14:36:36.362+01:002020-02-11T14:36:36.362+01:00Očitno niste razumeli argumentov teh duhovnikov.
P...Očitno niste razumeli argumentov teh duhovnikov.<br />Pomembneje kot to, da se je Jezus rodil v štali je to, da je bil položen v jasli. <br />Danes pa je na nas, da Mu izkazujemo primerno čast! Katoliknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-800960994263963332020-02-11T12:48:36.942+01:002020-02-11T12:48:36.942+01:00Zakaj se je potem Jezus rodil v štali (kjer ni bil...Zakaj se je potem Jezus rodil v štali (kjer ni bilo vse sterilno, kakor niso naše roke), zakaj se ni v kakšni graščini, kar bi bilo za Njega bolj dostojno?furman1https://www.blogger.com/profile/00744576507505022816noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-36793367328631755282014-08-16T22:58:49.215+02:002014-08-16T22:58:49.215+02:00tomo. V kolikor se človek obhaja stoje, naj bi po ...tomo. V kolikor se človek obhaja stoje, naj bi po Splošnih navodilih Rimskega misala(točka 160) pred prejemom izkazal dolžno spoštovanje. Misli se tukaj na globok priklon(čeprav naj bi to določale kar škofovske konference same). O tem na kratko tudi Navodilo o zakramentu odrešenja(CD108, točka 90). Drugače izraza dolžnega spoštovanja sploh ni. Zastonj je tukaj v bran vzemati pravoslavne vernike. Vzhodno bogoslužje je drugačno.<br />Na Zahodu je npr. težava, da določene bolj tradicionalne protestantske ločine klečijo pri prejemu kruha(in oni vedo, da je to samo kruh, simbol!), če se pa spreobrnejo, vrnejo v Kristusovo Cerkev, in imajo pravo vero v resnično navzočnost pa naj bi stali in prejemali na roke? Povsem logično je, da veliko ljudi želi prejemati na najbolj spoštljiv način, kleče. To, da jim je to praktično bilo onemogočeno z odstranitvijo obhajilnih miz je velika krivica. To, da župniki niso masovno sledili Benediktu XVI. s ponovno postavitvijo in uporabo klečalnikov in obhajilnih miz pa zanje velika sramota. Marija Simma, avstrijska mistikinja, je med svojimi videnji opisovala tudi primer župnika, ki je bil v vicah zaradi odstranitve obhajilne mize. Tudi sama ja bila velika nasprotnica obhajila na roko.Katoliknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-35779125810197508452014-08-16T22:24:15.466+02:002014-08-16T22:24:15.466+02:00Spoštovani gospod Tomo,
prejemanje obhajila na rok...Spoštovani gospod Tomo,<br />prejemanje obhajila na roko kot nekaj normalnega je liturgična zloraba, ki s svojo promocijo na račun drugega vatikanskega koncila zlorablja celo koncil sam.<br /><br />Zelo pomemben vidik, ki ste ga izpostavili, je nevredno prejemanje svetega obhajila. To prakso (gneča pred delivci) še toliko bolj spodbuja pomanjkanje telesnih drž spoštovanja, o čemer govori članek. Poskušajte na ta pojav gledati celostno. Blog Ad Dominum namreč podpira vse dobre drže, vzgajajoče v smeri evharistične pobožnosti. Brez slednje se sveta maša v dojemanju ljudi spremeni v družabni dogodek, kar je na žalost že desetletja realnost katolikov zahodnega sveta.<br /><br />Mimogrede: pravoslavni stojijo in se obhajajo na usta (!) iz povsem praktičnih razlogov, saj se obhajajo pod obema podobama in to z žličko. Sicer se pred ali po prejemu globoko priklonijo, pokrižajo in poljubijo kelih, iz katerega so prejeli Najsvetejši zakrament. Pri njih je torej (sledeč sveti tradiciji Cerkve) povsem zadoščeno tudi zunanji drži pobožnosti. Glede tega rimskim katolikom manjka kar oboje: tako notranja drža (spoved, pripravljenost) kot zunanje izkazovanje spoštovanja. <br /><br />Mimogrede drugič: zunanjosti (telesnega) in notranjosti (duhovnega) v človeški izkušnji ni mogoče ločiti. Navsezadnje kristjani nismo manihejci in tako zunanjega (telesnega) niti najmanj ne preziramo, pač pa imamo tudi to za božji dar, po katerem se razkriva naš dobri Oče.Ad Dominumhttps://www.blogger.com/profile/04716046570912297467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-48081263961599636712014-08-14T22:33:45.509+02:002014-08-14T22:33:45.509+02:00Še vedno lahko duhovnik tistim, ki ne morejo pokle...Še vedno lahko duhovnik tistim, ki ne morejo poklekniti, obhajilo položi na jezik, tako da to niti ni problem. Navsezadnje v pravoslavni cerkvi obhajilo vsi prejemajo stoje in na usta in s tem ne izkazujejo nič manjšega spoštovanja do resnične navzočnosti, še posebej če primerjaš odstotek obhajancev v eni in drugi cerkvi. Pravoslavci k obhajilu hodijo redkeje, mi pa kar deremo v vrsto in ne vem, če smo kaj svetejši. Pač, res bi rad slišal nek argument, zakaj se gremo v katoliški cerkvi takšne odmike od tradicije.tomonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-79532400762307075362014-08-14T20:51:37.551+02:002014-08-14T20:51:37.551+02:00Za zdaj je tako - kolikor jaz razumem to zares nad...Za zdaj je tako - kolikor jaz razumem to zares nadvse čudno situacijo: Cerkev PREDPISUJE samo obhajilo kleče in na jezik (kakor so vernike obhajali tudi ves čas 2. vatikanskega koncila), z zgoraj omenjenim dokumentom z dne 29. maja 1969 pa le DOPUŠČA (to pomeni "indult"!) tudi prejem sv. obhajila na roko. V praksi je vsa stvar seveda obrnjena na glavo (prepričan sem, da ne po navdihu Svetega Duha!): pravilo je postalo izjema in izjema je postala pravilo.<br /><br />Papež Frančišek skoraj vsak dan oznanja, da mora v Cerkvi vladati sočutje, zlasti do ubogih, revnih ... Župnik lahko prav konkretno, ne teoretično, pokaže pri obhajilu sočutje do ubogih starih ljudi, ki ne morejo več na hitro poklekniti, s tem, da postavi pred oltar klečalnik. Tako ima vsakdo REALNO možnost, da v skladu s cerkvenim predpisom poklekne in prejme sv. obhajilo kleče ... Naj nam Devica Marija izprosi veliko sočutnih duhovnikov, ki se jim bo "ljudstvo zasmililo" kakor Jezusu!<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-25666602397210919052014-08-14T20:04:05.114+02:002014-08-14T20:04:05.114+02:00Zakaj potem cerkev to dovoli, če je sporno? Resno ...Zakaj potem cerkev to dovoli, če je sporno? Resno sprašujem, ker ne morem razumeti, kako in zakaj je temu tako.tomonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-30268171230122611342014-08-14T12:38:43.618+02:002014-08-14T12:38:43.618+02:00** Z isto pravico namreč trdimo stari, da je jezik...** Z isto pravico namreč trdimo stari, da je jezik najbolj primeren za sv. obhajilo, ker je med najodličnejšimi deli človeškega telesa. In to upravičeno: prav jezik – govorica – nas dviga nad žival in samo z jezikom moremo prepevati Bogu hvalo in zahvalo. In nasprotno prav upravičeno trdimo, da je roka med najbolj umazanimi deli človeškega telesa: stokrat na dan jo umiješ, pa je stokrat na dan blatna.**<br /><br />Zdaj pa poglejmo, kaj pravi o jeziku sv. Jakob: <br />**Tako je tudi jezik majhen del telesa, a se ponaša z velikimi rečmi. Poglejte, kako majhen ogenj, pa vžge tako velik gozd! 6 Tudi jezik je ogenj; med deli našega telesa je jezik vesolje krivice, ki omadežuje vse telo in razvnema krog nastajanja, njega pa razvnema peklenska dolina. 7 Vsakršna živalska narava – zveri, ptice, plazilci in morske živali – se človeški naravi daje ukrotiti in ta jo tudi res ukroti, 8 le jezika ne more ukrotiti noben človek; nestanovitno zlo je in poln smrtonosnega strupa. 9 Z njim hvalimo Gospoda in Očeta in z njim preklinjamo ljudi, ki so ustvarjeni po Božji podobnosti. ** (Jak 3,5-9) Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05104898595453797065noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-89797360592823802322014-08-14T09:37:03.418+02:002014-08-14T09:37:03.418+02:00Da bo lahko slovenski katoličan vsaj malo razumel,...Da bo lahko slovenski katoličan vsaj malo razumel, zakaj se je tudi v Sloveniji uveljavilo obhajilo na roko, mora spoštovano uredništvo tega bloga objaviti tudi fotokopijo dokumenta, s katerim je nadškof Pogačnik cerkveno javnost seznanil z uvajanjem obhajila na roko. V njem se namreč ne sklicuje na kake tehtne teološke argumente (ki jih pač ni), ampak na dejstvo, da k nam prihajajo turisti iz zahodne Evrope, kjer je ta oblika obhajanja že v navadi.<br /><br />Kako so nekateri delivci sv. obhajila na roko fanatični, dokazuje moj primer: Pred dvema, tremi leti sem v neki ljubljanski župnijski cerkvi pokleknil za prejem sv. obhajila, do česar imam v skladu s cerkvenimi pravili vso pravico. Mlajši župnik je ob tem dejal: "Vstanite", in ko nisem vstal, me ni hotel obhajati.<br /><br />Številni duhovniki in tudi zavzeti laiki trdijo, da lahko vernik prejme sv. obhajilo na roko enako dostojanstveno in s spoštovanjem kakor sv. obhajilo na roko in kleče. A to je zmota ali kar laž, o čemer se lahko vsakdo sam prepriča: Postavite se pri kaki sv. maši, recimo v nedeljo, med obhajilom v vlogo opazovalca. Opazili boste, da vsaj 99 odstotkov obhajancev (z grozo moram reči: celo redovnice in redovniki laiki!) ne upošteva pravil za dostojni prejem sv. obhajila na roko: sv. obhajilo zaužijejo med hojo nazaj, skoraj nihče ne preveri, ali mu ni ostal na dlani še kak drobec Sv. rešnjega telesa ....Anonymousnoreply@blogger.com