tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post2866391047922497630..comments2024-03-07T09:37:48.922+01:00Comments on Ad Dominum: Maševanje ad orientem: lastno obema oblikama rimskega obredaAd Dominumhttp://www.blogger.com/profile/04716046570912297467noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-31898835404012817702018-01-15T17:58:58.897+01:002018-01-15T17:58:58.897+01:00Fenomen in razsežnost maševanja versus populum, ki...Fenomen in razsežnost maševanja versus populum, ki se je razmahnilo po 2. vatikanskem koncilu, sta zato še toliko bolj nerazumljiva. Maševanje versus populum je sicer dovoljeno. Je pa zanimivo, da se je v katoliškem svetu tako razmahnil odpor proti liturgiji, da vse, kar je prej veljajo za pravilo, je sedaj postalo izjema in to ne velja samo za smer liturgične molitve. Odpor do ritualnega, do liturgije torej, ima lahko korenine v globokem nerazumevanju samih obredov. Ko v angleško govorečih deželah govorijo o obhajanju maše, rečejo "to celebrate a mass". Po mojih izkušnjha bi danes lahko rekli "to cerebrate a mass". Ampak to je že druga tema. Tine https://www.blogger.com/profile/17860019650856511354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6976671939364643034.post-37354961705932388772018-01-15T17:45:19.175+01:002018-01-15T17:45:19.175+01:00Mislim, da misal Pavla VI, ne samo da predvideva, ...Mislim, da misal Pavla VI, ne samo da predvideva, ampak maševanje ad orientem postavlja za osnovno ozirom tipično liturgično smer/obrnjenost. V nasprotnem primeru bi bile rubrike, o katerih pišete v točki 2, res čisto brez pomena. Zakaj bi namreč zakonodajalec izdal "zakon" (v tem primeru misal, ki ga lahko upravičeno imamo za pravilo ali merilo na liturgičnem odročju), če ne bi s tem želel podati že neke osnovne oblike od katere se vse ostale razlikujejo ravno po tem, da od nje odstopajo? Tine https://www.blogger.com/profile/17860019650856511354noreply@blogger.com