ponedeljek, 2. september 2019

Kropljenje ljudstva pred glavno nedeljsko sveto mašo

Mašnik pristopi v večerničnem plašču (pluvialu) k oltarju. Pred stopnico vzame kropilnico ter trikrat pokropi oltar, potem sebe in strežnike ter zapoje predpev (antifono): »Pokropi me« ali »Videl sem vodo« (v velikonočnem času). Zbor ali verniki nadaljujejo, mašnik pa gre medtem po cerkvi in kropi ljudstvo.

Med letom:
(Ant.) Pokropi me, Gospod, s hizopom in očiščen bom; umij me in bolj ko sneg bom bel.
(Psalm 50, 3) Usmili se me, Bog, po svoji milosrčnosti
  Slava Očetu ...
(Ant.) Pokropi me, Gospod, s hizopom in očiščen bom; umij me in bolj ko sneg bom bel.
(Na tiho in cvetno nedeljo se »Slava Očetu ...« izpusti.)

O velikonočnem času:
(Ant.) Videl sem vodo, tekočo od templja, od desne strani, aleluja; in vsi, h katerim je dospela ta voda, so se zveličali in bodo govorili: aleluja, aleluja.
(Psalm 117, 1) Hvalite Gospoda, ker je dober; zakaj vekomaj traja njegovo usmiljenje.
  Slava Očetu ...
(Ant.) Videl sem vodo, tekočo od templja, od desne strani, aleluja; in vsi, h katerim je dospela ta voda, so se zveličali in bodo govorili: aleluja, aleluja.

Ko se mašnik vrne pred oltar, moli:
V.
Pokaži nam, Gospod, svoje usmiljenje! [Aleluja].

O.
In daj nam svoje zveličanje [Aleluja].
V.
Gospod, usliši mojo molitev.
O. In moj klic naj pride k tebi.
V.
Gospod z vami.
O. In s tvojim duhom.

Molimo. Usliši nas, sveti Gospod, vsemogočni Oče, večni Bog, in pošlji nam dobrotljivo iz nebes svojega svetega angela, ki naj čuva, podpira, varuje, obiskuje in brani vse, ki prebivajo v tem bivališču. Po Kristusu, Gospodu našem. 
O. Amen.
To kropljenje ljudstva z blagoslovljeno vodo nas spominja na sv. krst, ko smo se po krstni vodi in Svetem Duhu prerodili v novo, božjo stvar in se včlenili v skrivnostno Kristusova telo, v sv. Cerkev. Ta prevažni dogodek naj bi čim pogosteje podoživljali. V zvezi s tem kropljenjem naj bi se odpovedali satanu (grehu) ter se z vsem posvetili Kristusu! To nam bo dajalo vedno nove moči v borbi zoper greh ter nas spodbujalo k delu za božje kraljestvo.


V latinščini:

Asperges me, Domine, hyssopo, et mundabor: lavabis me, et super nivem dealbabor.

Ps. Miserere mei, Deus, secundum magnam misericirdiam tuam.
V. Gloria Patri, etc.
Ant. Asperges me, etc.

V. Ostende nobis, Dómine, misericórdiam tuam.
R. Et salutare tuum da nobis.

V. Domine, exaudi orationem meam.
R. Et clamor meus ad te veniat.

V. Dominus vobiscum.
R. Et cum spiritu tuo.



Oremus.

Exaudi nos, Domine sancte, Pater omnipotens, æterne Deus; et mittere digneris sanctum Angelum tuum de cœ;lis, qui custodiat, foveat, protegat, visitet, atque defendat omnes habitantes in hoc habitaculo. Per Christum Dominum nostrum. Amen.

Ni komentarjev:

Objavite komentar

AdDominum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...